vineri, iunie 06, 2008

Cristian Diaconescu despre candidatura la primăria capitalei


Cristian Diaconescu: Bună seara, mulţumesc pentru invitaţie..
Victor Ciutacu: Mulţumesc şi eu că aţi acceptat să veniţi. Facem o discuţie relativ liberă şi sinceră despre ce a însemnat pentru dumneavoastră experienţa asta deosebită de candidat independent al partidului. Că mie aşa mi s-a părut, că aţi fost candidat independent al partidului. Vă pare rău că aţi acceptat decizia, practic nominalizarea PSD?
Cristian Diaconescu
: Absolut nu. Radical nu. Şi nu-mi pare rău din două motive. În primul rând pentru că e normal în viaţa politică a oricărui politician, ştiţi pe undeva, idolul meu spunea - idolul meu numindu-se cancelarul (...) - spunea că un politician trebuie să adune voturi şi un om de stat trebuie să adune destine. Şi a discuta până la urmă de ceea ce înseamnă destinul Bucureştilor şi aşteptările extrem de critice privind această capitală, chiar a fost din punctul meu de vedere un exerciţiu necesar, nu doar politic ci şi profesional şi intelectual. A face propuneri credibile, a vorbi cât se poate de aplicat pe probleme cât se poate de concrete, reprezintă un test şi sunt recunoscător partidului meu pentru faptul că m-a însărcinat cu această responsabilitate. În al doilea rând, vreau să vă spun sincer, m-am apropiat de organizaţia de Bucureşti. Se spuneau multe, mai mult sau mai puţin corecte, lucruri, despre Dan Marian Vanghelie, despre Rodica Nasar şi alţii de la organizaţia de Bucureşti. Vreau să spun că sunt oameni de toată isprava, oameni muncitori, mă bucur foarte mult că am posibilitatea ca în 10 secunde să le mulţumesc pentru întreaga lor muncă alături de mine.
Victor Ciutacu: V-aţi simţit sprijinit de ei şi de organizaţiile pe care ei le reprezentau?
Cristian Diaconescu: Categoric. Organizaţia de Bucureşti a stat alături de mine şi şi-a asumat responsabilitatea de a sprijini un candidat la PMB cu tot sufletul, nu numai în baza unei decizii de partid. Şi a unei decizii asumate şi de organizaţie. Şi vreau să spun că dincolo şi de culoare politică, aceşti oameni au promovat militant poziţia de stânga în Bucureşti. Păcat că nu am reuşit, este vina mea, mi-o asum, dar repet, munca acestor oameni trebuie subliniată şi de altfel trebuie să mulţumesc şi celor peste 65.000 de bucureşteni, de diverse orientări politice care m-au votat, care au avut încredere în ceea ce am propus.

Victor Ciutacu
: Nu credeţi că nu numai dumneavoastră ar trebui s-o asumaţi? Că o luaţi numai pe umerii dumneavoastră. În definitiv nu aţi sărit dumneavoastră la cap că vreţi musai să candidaţi şi nu v-aţi impus cu forţa armelor în postura de candidat.

Cristian Diaconescu
: Este adevărat. Dar cred că aşa-i normal în jocul democratic, în interiorul şi în exteriorul unui partid politic. Cred că e o lipsă de demnitate în condiţiile în care-ţi asumi responsabilitatea unei candidaturi şi aceasta eşuează sau mă rog, nu obţine scorul pe care ţi l-ai propus să încerci să difuzezi culpele în diverse zone în partid. Sigur, o analiză cred că ar fi utilă. Nu neapărat pentru
Cristian Diaconescu. Ar fi utilă pentru PSD în legătură cu modul în care se iau deciziile privind desemnarea unor candidaţi şi modul în care sunt sprijiniţi aceşti candidaţi. E o problemă internă de partid care sper, măcar acum după alegeri, indiferent de rezultat, că de multe ori succesul estompează dorinţa de analiză, să facem o astfel de analiză.

Victor Ciutacu
: În general la succes se anunţă mai mulţi părinţi. La eşec e de obicei unul singur. Şi mamă şi tată. Dezamăgit sau întărit după vot? Aţi luat mai puţin decât partidul.

Cristian Diaconescu
: Da. Într-o oarecare măsură sunt dezamăgit şi...

Victor Ciutacu
: De prestaţia dumneavoastră, de electori, de?...

Cristian Diaconescu
: Nu. De electori în nici un caz. De faptul că probabil dacă aş fi reuşit să pregătesc proiectele pentru această candidatură cu ceva timp în urmă, dacă aş fi reuşit să mă obişnuiesc cu ideea şi să mă angajez ceva mai serios în lupta electorală probabil că rezultatul ar fi fost mult mai bun. Sigur, nu trebuie să ne ascundem după deget şi să fim ipocriţi, mai ales la dumneavoastră în emisiune. Oarecarea confuzie generată în legătură cu doi candidaţi pentru PMB propuşi de PSD, a generat o problemă pentru amândoi. Şi de-asta spun, cred că pe undeva o analiză în legătură cu modul în care se iau deciziile, momentul în care se iau deciziile şi încrederea de care se bucură cei care fac obiectul unei candidaturi trebuie să reprezinte un moment de analiză în interiorul oricărui partid. Pentru că această încredere nu reprezintă numai... cum să spun, nu se termină în momentul în care se votează o candidatură sau un program pentru Bucureşti să spunem, ci şi în momentul în care o astfel de candidatură este promovată de partidul respectiv. Asocierea publică sau disocierea publică, mai mult sau mai puţin directă este uşor sesizată la nivelul Bucureştiului. Bucureştenii votează şi politic.

Victor Ciutacu
: Organizaţia de Bucureşti spuneţi că v-a sprijinit. Întâmplător îl cunosc şi eu pe Dan Marian Vanghelie şi mi-am luat şuvoaie de flegme când am spus că eu îl respect pe Dan Marian Vanghelie. Dincolo de defectele lui...

Cristian Diaconescu
: Probabil că mulţi tipi mai ultra subţiri vor face acelaşi lucru şi cu mine.

Victor Ciutacu
: Asta este, ne asumăm noi faptul că nu ne este ruşine să dăm mâna cu Dan Marian Vanghelie. Nu-mi este ruşine să dau mâna cu Dan Marian Vanghelie.

Cristian Diaconescu
: Nici mie.

Victor Ciutacu
: Însă, cum v-aţi simţit când şeful de campanie, domnul Miron Mitrea, la declanşarea campaniei a plecat 11 zile în Tunisia.

Cristian Diaconescu
: Da, probabil că eu ca şi candidat prima oară într-o campanie uninominală, pe un vot direct, am simţit nevoia sprijinului tuturor colegilor mei. Nu ştiu dacă neapărat acesta e un gest de slăbiciune sau o reacţie naturală. Dar pe de altă parte, ştiu că aşa cum situaţia a fost pusă la punct, responsabilitatea privind campania mea am avut-o împreună cu organizaţia de Bucureşti. Domnul Miron Mitrea răspundea de campania electorală pe ţară şi în momentele de campanie practic tot ceea ce am făcut, în mod concret, a fost legat de organizaţia de Bucureşti. Aş fi oarecum radical sau nefiresc să aplic
sau să transmit un mesaj dubitabil într-o zonă care nu avea responsabilitate directă în ce mă priveşte.
(Prin Monitoring Media: Antena 2 - Vorbe Grele, Ora: 21:00)
The image “http://www.psd.ro/oldpsd/images/upload/3399159645581ea9122991.52997520_Cristian%20Diaconescu.JPG” cannot be displayed, because it contains errors. The image “http://www.antena2.tv/poze/vedete/13ciutacu5-mare.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Niciun comentariu: