luni, iunie 16, 2008

Romulus Vulpescu spre plăcerea mea poetică


The image “http://www.mlr.ro/assets/imagini/fotografiimuzeuvirtual/literaturaromana/contemporana/criticaistorieliterara/vulpescu.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.The image “http://www.mlr.ro/assets/imagini/fotografiimuzeuvirtual/literaturaromana/contemporana/poezie/vulpescur.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Carte postala I

Sus, lînga Turnul Alb, e gri,
E rece, vînt si ud.
Jos, cerul Tîmpei se-nnegri
Si nu exista Sud.

Brasovul fara tine-i mort,
E sumbru, rau, urît.
Biserici negre-n suflet port
Si orgi dogite-n gît.

Contemplu-n cimitirul grec
Un nume brîncovan.
Si-as vrea sa plec, nu pot sa trec,
Si te astept în van.

N-am sa revin, n-ai sa revii:
Munti mici, munti mici si tristi...
Nu mai exista oameni vii:
Tu - singura - existi.

Carte postala II

Stau într-o cafenea la Tîrgu Mures
Si beau cafea.
Orasu-i trist, ostil, sémet si gures,
Cu lume rea.

N-am timp, n-am bani, n-am inima, n-am chef
Sa mai scriu versuri:
În fiecare prost presimt un sef
Si întrevad demersuri.

Abandonat de tine, trag tutun
Si mi-e cam sila,
Ca-n barba-aborigenele vad un
Semn de prasila.

Cum m-as scula voievodal, drept, dac,
Într-un scurt iures,
Întreaga cafeneaua praf s-o fac
La Tîrgu Mures...

Telefon

Odaia ta - pustie de barbat -
Cu husele penumbrei de vacanta,
Si usa, -n care n-are rost sa bat,
Si patul - m-au uitat cu siguranta.

Mi-a mai ramas un singur sclav, fidel
într-un regat ucis de intrigi sumbre:
La glasul tau, fac - din exil - apel
Sa ma evoce, muzical, din umbre,

Dar cifrul de semnale suna-n gol:
A timp oprit si gri ce ne desparte...
Complice cu-al absentei protocol,
Mai pica de pe raft, murind, o carte.

Ironic, telefonul - ferm, lucid,
Desi tradat - doar el mai întelege
Ca, îmbrîncindu-mi episodu-n vid,
în alt culcus încoronezi alt rege.

Mai staruie un miros de tutun -
Racit în amintiri si în dantele:
Si sun nebun, inoportun, sun, sun,
Dar nu se-ating de receptor nici ele.

El, totusi, patimas, tot cheama lung,
Mecanic, ritmic, a sfîrsit de lume,
înnebunit ca - aparat si ciung -
Mîini n-are: cînd revii, sa te sugrume.
(http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/v/romulus-vulpescu-6zuthcd/)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Pot să preiau Cartea Poştală I?
Mi-a plăcut tare mult, mai ales că are ca subect Braşovul. Oraşul meu natal. Foarte frumos!

Bibliotecaru spunea...

Puteţi prelua orice. Aveţi mai jos o adresă unde puteţi găsi mai multe poezii ale poetului. Mai sunt multe alte poezii ale domniei sale postate în spaţiu web. Ar trebui totuşi să specificaţi sursa (nu blogul meu, ci sursa "mai spre origini"), în acest caz:
http://www.versuri-si-creatii.ro

Anonim spunea...

Multumiri. Mai rar oameni care să se adreseze astfel pe internet. Totuşi, putem folosi şi persoana a II a singular. ;)
O zi excelentă!