luni, iunie 16, 2008

Conferinţă de presă PD-L - 16.06.2008


Emil Boc: Bună ziua tuturor. Am încheiat şedinţa biroului permanent naţional de astăzi. A fost o şedinţă scurtă de analiză preliminară la alegerile locale, urmând ca analiza finală să fie făcută după confirmarea oficială a rezultatelor, în biroul permanent naţional de lunea viitoare. Concluziile preliminare ar fi următoarele: PD-L a obţinut un scor bun, un rezultat bun la aceste locale. Este de fapt cel mai bun scor pe care PD-L l-a obţinut în istoria sa. Este adevărat că puteam obţine un scor şi mai bun, dar partea plină a paharului este aceea că am recâştigat de la PSD fiefuri importante, şi mă refer aici la câştigul politic pe care îl avem la Suceava, la Botoşani, la Neamţ, la Mehedinţi sau la Ploieşti, în Prahova, unde practic am luat din mâna PSD-ului administraţiile locale. Este la fel de adevărat că am pierdut unele fiefuri tradiţionale precum Bihorul sau Primăria Generală a Municipiului Bucureşti. Per ansamblu am obţinut acest rezultat bun care dublează procentul pe care l-am avut în anul 2004, de la 14% la 29%. Am obţinut singuri mai mult decât alianţa în anul 2004, iar la nivel politic este important că avem cu peste 1 milion de voturi politice la consilii judeţene mai mult decât în anul 2004, în timp ce PSD-ul are mai puţin de 1 milion voturi politice raportându-ne la acelaşi an.

În acest sens reamintesc că pentru votul politic la consilii judeţene şi consiliul general al Municipiului Bucureşti, PD-L are 28,91%; PSD-ul 27,97%. În ceea ce priveşte totalul de voturi la preşedinţii de consilii judeţene: PD-L-ul 32,76%, PSD-ul 27,5%. În ceea ce priveşte primăriile municipiilor reşedinţă de judeţ şi sectoarele Municipiului Bucureşti: PD-L a câştigat 17 primării municipii de judeţ şi sectoare ale Municipiului Bucureşti, în timp ce PSD-ul 13, PNL-ul 8. În privinţa preşedinţiilor de consilii judeţene suntem bucuroşi să aflăm că am câştigat Ilfovul şi am adus la numărul 14 preşedinţiile de consilii judeţene pe care le avem. Şi aici, evident, că este un progres faţă de anul 2004, şi la municipii reşedinţă de judeţ şi la preşedinţii de consilii judeţene, de la 4 avem 14, PSD-ul coboară de la 22 la 17. Cu alte cuvinte fără a ne îmbăta cu apă rece rezultatul este bun şi confirmă tendinţa crescătoare a PD-L, repet, raportată la ceea ce am avut în cifre, fapte şi procente în anul 2004. Aşteptările probabil că erau mai mari, puteam să obţinem rezultate mai bune mai ales în unele fiefuri tradiţionale aşa cum am menţionat, dar aş vrea să se observe un lucru: acest rezultat bun obţinut de PD-L s-a obţinut în condiţiile confruntării totale cu o coaliţie formată din toate celelalte formaţiuni politice împotriva PD-L. De fapt, în aceste alegeri locale au fost două forţe politice care s-au confruntat: pe de o parte PD-L, pe de altă parte toate celelalte formaţiuni politice adunate într-o coaliţie împotriva PD-L. De aceea, în condiţiile în care ne-am dublat procentul şi tendinţa crescătoare, este o garanţie că PD-L merge pe drumul bun şi va confirma şi în toamnă în urma alegerilor generale prin câştigarea lor. Lunea viitoare pe baza rezultatelor vom avea şi o analiză punctuală, pe fiecare judeţ, cu privire la rezultatele obţinute şi ne vom concentra pentru obiectivul care urmează, anume câştigarea alegerilor din toamnă. Vă mulţumesc. Îi rog pe colegii mei să facă precizări, sau dacă sunt întrebări vă rog.

Reporter: Toată lumea, ceilalţi de care spuneţi dumneavoastră, nu au spus că a pierdut neapărat PD-L-ul cât a pierdut preşedintele Băsescu. Cum comentaţi această veşnică luptă... Şi doi, la capitolul Bucureşti aveţi ceva să reproşaţi, într-un fel să vă autoreproşaţi partidului cu gestiunea acestui conflict electoral? A fost bine...

Emil Boc: N-am ce să reproşez nimănui de la Bucureşti. Dimpotrivă, i-am mulţumit astăzi lui Vasile Blaga, toţi cei din conducerea centrală a PD-L pentru scorul bun pe care l-a obţinut. A fost o decizie de echipă, o decizie de echipă asumată şi ca rezultat. Deci din acest punct de vedere nu avem ce ne reproşa. În privinţa sintagmei mass-media că Traian Băsescu a pierdut alegerile ea este neadevărată din cel puţin două puncte de vedere. În primul rând, dacă ne uităm la rezultate şi le comparăm cu anul 2004 PD-L şi-a dublat procentele. Cum poţi să spui că ai pierdut alegerile când ţi-ai dublat procentele faţă de anul 2004? Iar în al doilea rând, de a spun că unele înfrângeri din teritoriu sunt ale lui Traian Băsescu şi victoriile sunt ale PD-L-ului este iarăşi o eroare fundamentală. Traian Băsescu este preşedintele României. El a fost şi va fi susţinut de PD-L, dar PD-L îşi asumă şi victoriile, şi înfrângerile pe care le are şi îşi asumă şi cel mai bun rezultat pe care îl are din istoria sa. Iar, repet, comparaţia este forţată şi nu are nici un fel de fundament politic şi moral.

Reporter: Ce v-a transmis aseară preşedintele ...

Emil Boc: Încurajări în primul rând şi felicitări pentru Vasile Balga.

Reporter: Timp de o oră?

Emil Boc: Nu, v-am spus concluzia generală.

Reporter: Vasile Blaga anunţase înainte de alegeri că în cazul unui eşec îşi va da demisia de la PD-L Bucureşti. Îşi mai menţine această decizie?

Emil Boc: Eu v-am spus şi personal aseară, chiar înainte de a avea orice discuţie cu alţi colegi. Nu cred că Vasile Blaga trebuie să-şi dea demisia. Cred că ceea ce a făcut a fost cea mai bună posibilitate a noastră de a maximiza succesul politic şi aşa cum am spus, a fost o decizie de echipă şi este o asumare de echipă a rezultatului de la Bucureşti.

Reporter: Dar v-a pomenit despre asta? Are intenţia să o facă?
Emil Boc:
Sincer să fiu nu am discutat acest lucru şi nici nu-i voi recomanda să3 facă acest lucru.

Reporter: ... pentru consiliu aţi început negocieri? S-au început negocieri, cine e alături de dumneavoastră?

Emil Boc: Haideţi să aşteptăm să se usuce cerneala de pe... rezultatele oficiale şi începem şi discuţiile. Deocamdată nu am discutat aceste aspecte. Urmează de aici înainte.

Reporter: ...

Emil Boc: Aveţi puţintică răbdare, vom discuta şi aceste aspecte dar nu în acest moment pentru că nu avem deocamdată nimic finalizat. Aşteptăm să se usuce cerneala de pe rezultatele oficiale şi vă anunţăm aceste lucruri.

Reporter: Oprescu că ...viceprimar...

Emil Boc: Nu comentez. Vă mulţumim foarte mult.

(Prin Monitoring Media: Realitatea TV, Ora: 12:08)

Niciun comentariu: