luni, august 04, 2008

MCC nu va cumpăra clădirea în care a funcţionat UAP



MCC nu va cumpăra clădirea în care a funcţionat UAP (Imagine: Mediafax Foto)
Ministerul Culturii nu-şi va exercita dreptul de preemţiune la cumpărarea clădirii în care şi-a desfăşurat activitatea Uniunea Artiştilor Plastici şi care a fost retrocedată, ministrul Adrian Iorgulescu discutând luni cu primarul Sorin Oprescu despre posibilitatea ca Primăria Capitalei să o cumpere.

Ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, a discutat, luni, cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, despre posibilitatea achiziţionării, prin exercitarea dreptului de preempţiune, de către Primăria Municipiului Bucureşti, a imobilului în care a funcţionat Uniunea Artiştilor Plastici din România (UAP).

"I-am prezentat situaţia, de altfel Sorin Orpescu era la curent cu problema Uniunii Artiştilor Plastici. Eu i-am evocat modelul UNITER (Primăria Capitalei a cumpărat cu 2,3 milioane de euro imobilul în care îşi desfăşoară activitatea UNITER, după ce acesta fusese retrocedat, n.r.), dar suma de răscumpărare, 7 milioane de euro, este extrem de mare. Ministerul Culturii şi Cultelor nu-şi va exercita astfel dreptul de preemţiune la cumpărarea clădirii, lăsând Primăriei Generale această posibilitatea", a declarat pentru MEDIAFAX Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii şi Cultelor.

El a precizat că Primăria întrevede şi alte posbilităţi în privinţa UAP, respectiv alocarea unor terenuri din spatele Casei Presei Libere, care aparţin Fondului Plastic.

Proprietarul clădirii din strada Nicolae Iorga nr. 21, în care şi-a desfăşurat activitatea Uniunea Artiştilor Plastici şi care a fost retrocedată, a solicitat MCC o sumă de 7 milioane de euro pentru vânzarea imobilului.

În acest sens, în data de 14 iulie, a fost depusă o ofertă la sediul Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional a Municipiului Bucureşti, a declarat la momentul respectiv pentru MEDIAFAX Ştefan Damian, directorul instituţiei aflate în subordinea MCC.

MCC a găsit o soluţie pentru desfăşurarea activităţii UAP - patru spaţii în Casa Presei Libere şi o clădire de pe Lipscani -, dar membrii UAP nu sunt mulţumiţi. "Deşi am fost singurii care ne-am implicat şi le-am dat o mână de ajutor, au reclamat pe la Parlament că MCC nu îi ajută. Le-am găsit nişte sedii, care nu sunt grozave, dar sunt singurele pe care le-am putu obţine prin intermediul RAAPPS. Noi nu avem spaţii nici pentru instituţiile noastre. Dar după ce am vorbit cu cei de la Uniunea Artiştilor Plastici, ne-am dat seama că vor avea nevoie de spaţii în plus", a declarat la momentul respectiv Virgil Niţulescu, secretarul general al MCC.

Uniunea Artiştilor Plastici din România (UAP) a rămas fără sediul central din strada Nicolae Iorga din Bucureşti, în data de 16 iulie începând evacuarea de către executorii judecătoreşti care au pus în aplicare decizia de retrocedare a clădirii în care a funcţionat uniunea. Potrivit reprezentanţilor UAP, uniunea a fost înştiinţată de evacuarea silită, însă membrii acesteia au încercat să încheie o înţelegere cu avocaţii pentru a putea elibera clădirea şi a-şi muta toate mobilele, arhivele şi lucrările de artă de patrimoniu pe care aceasta le adăpostea.

Niciun comentariu: