marți, august 19, 2008

Premieră în Bucureşti - Proiecţii de filme mute cu acompaniament live, în aer liber


Premieră în Bucureşti - Proiecţii de filme mute cu acompaniament live, în aer liber
Proiecţiile a două versiuni cinematografice inspirate de povestirea "Prăbuşirea Casei Usher", de Edgar Alan Poe, acompaniate de muzică şi poezii de Charles Baudelaire, vor avea loc joi, la terasa Astrodom din Bucureşti.

Programul muzical este prezentat de ansamblul Einuiea, format din Cătălin Torsan (clarinet), Silviu Fologea (chitară, psalterium) şi Juan-Carlos Negretti (darbuka, percuţie).

Artiştilor li se vor alătura, pe acoperişul hotelului Residence Cerisiers, chitaristul Claudiu Lobonţ şi actriţa Crenguţa Hariton, de la Teatrul Nottara, care va recita versuri din volumul "Florile răului" de Baudelaire.

Cele două filme mute, inspirate din povestirea lui Poe, au fost regizate de Jean Epstein (Franţa, 1928) şi Webber & Watson (SUA, 1928) şi vor fi prezentate cu intertitlurile originale, traduse în limba română.

Aceasta este cea de-a cincea intervenţie de acest gen a ansamblului Einuiea, după cele de la Cluj (TIFF), Hunedoara (SOS Castelul), Braşov (Serbările Medievale) şi Mediaş (stagiunea Bisericii Evanghelice).

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna! Am si eu o rugaminte...in primul rand, daca furi un articol nu ar fi frumos sa citezi sursa de unde l-ai luat? Si chiar asa?.... titlu, linkuri, cuvinte bolduite, chiar si poza:(?.... e foarte simplu: 500 de cuvinte, dupa care citezi sursa......e chiar atat de greu?:)
http://www.mediafax.ro/cultura-media/premiera-in-bucuresti-proiectii-de-filme-mute-cu-acompaniament-live-in-aer-liber.html?1706;2939477

Bibliotecaru spunea...

De obicei pun la sfârşit sursa... nu tot link-ul că nu încape dar un (MEDIAFAX) sau (AMOS News) mai pun, şi autorul articolului, acolo unde apare.
Am totuşi un anunţ pe blog care spune:
Ştirile sunt obţinute din cadrul MEDIAFAX, AmosNews, Rompres, FrontNews, NewsIn şi ediţiile online ale presei şi instituţiilor statului.

Poza nu este "luată", adică nu există la mine efectiv, este dată cu link. Dacă mediafax o şterge sau o modifica... înţelegeţi, la fel se întâmplă şi la mine.

Dacă sunteţi un reprezentant oficial mediafax, nu este o problemă, pot renunţa la sursa aceasta sau mă pot conforma la ce sugeraţi, ce este mai simplu.

Aţi putea totuşi să-mi spuneţi legea care vorbeşte despre cele 500 de cuvinte?

Legea nr 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările aduse de Legea 285/2004 şi Ordonanţa de Urgenta din 123/2005 spune aşa:
Art. 9. — Nu pot beneficia de protectia legala a dreptului de autor urmatoarele:
a) ideile, teoriile, conceptele, descoperirile stiintifice, procedeele, metodele de functionare sau conceptele matematice ca atare si inventiile, continute intr-o opera, oricare ar fi modul de preluare, de scriere, de explicare sau de exprimare;
b) textele oficiale de natura politica, legislativa, administrativa, judiciara si traducerile oficiale ale acestora;
c) simbolurile oficiale ale statului, ale autoritatilor publice si ale organizatiilor, cum ar fi: stema, sigiliul, drapelul, emblema, blazonul, insigna, ecusonul si medalia;
d) mijloacele de plata;
e) stirile si informatiile de presa;
f) simplele fapte si date.

Eu nu vreau să ne certăm şi nici să vorbim mult şi fără rost, sunt un om de înţeles, numai să-mi spuneţi unde am greşit legal... şi să nu-mi cereţi să număr 500 de caractere (nu cuvinte, cred că aici greşiţi) conform Comunicatului Clubului Roman de Presa din 4 oct 2005, comunicat care nu cred că ţine totuşi loc de lege şi oricum se referă la natura comercială, adică de la mass-media la mass-media.
Nu sunt cineva care scoate bani din asta, nu am nici o reclamă, nimic, vreau doar să informez poporul care nu citeşte ştiri ci comentarii.

Anonim spunea...

Nici eu nu vreau sa ne certam....atat doar cand mai este vorba de o stire preluata de pe mediafax, scrie sursa la afarsitul articolului, la inceput, unde vrei tu.....si referitor la drepturile de autor iti pot da linkul asta, evident tot de pe mediafax:)
http://www.mediafax.ro/cultura-media/crp-ingrijorat-de-cresterea-numarului-site-urilor-care-preiau-continut-fara-a-respecta-normele.html?1706;2938778
Iti doresc o zi buna!

Bibliotecaru spunea...

@ Liana
Stimată Liana, dacă citeaţi cu atenţie vedeaţi că şi eu am făcut referire la Principiile Clubului Român de Presă, evident am citit şi eu acea ştire, plus comunicatul din 2005.
Dar...
Eu nu am nici o treaba cu CRC, nu sunt ziarist, nu am nici o treabă cu jurnalismul, nu fac revista presei.
MEDIAFAX este un flux de ştiri, ca şi Agerpress ca şi AMOS News şi încă câteva altele, citându-le nu faci revista presei. Ceea ce vreau eu să fac este tocmai să aduc în prim plan ştirea şi nu articolul de ziar comentat, şi adus sub o formă a politicii de redacţie, astfel încât să nu fie o denaturare a ştirii şi fiecare să-şi construiască o părere.
Mi se întâmplă să dau articole din Ziarul Lumina şi uneori alte ziare, dar atunci precizez sursa şi, păcătuiesc, că nu dau 500 de semne sau jumătate de articol, este adevărat. Dar asta nu este ceva curent ci atunci când găsesc ceva interesant.

Pe de altă parte, mă gândesc că aveţi dreptate. Nu are sens să mă agit eu să fac aşa ceva ca să tot stau să explic cum stă cu legea în România şi cum CRC nu poate să limiteze drepturi care sunt permise prin lege. Aşa că m-am gândit să renunţ şi să schimb formatul blogului. Doamnă (domnişoară) Liliana... sper să puteţi dormi liniştită gândind că aţi provocat acest lucru şi vă aştept AICI ca dacă aveţi o propunere.